9 rzeczy, których nie chcesz mówić w pracy

Czy masz wrażenie, że nie jesteś pewien, gdzie jest „granica” w pracy?

Wiele razy zastanawiałem się nad skomplikowaną „polityką biurową” i stwierdziłem, że lekkomyślne słowa w pracy wyrządzają znacznie więcej szkód, niż większość ludzi kiedykolwiek się spodziewa, niezależnie od tego, czy jesteś szefem czy pracownikiem.

Dla jeszcze większej liczby osób niezadowolenie z pracy może łatwo wywołać paskudny komentarz lub szkodliwe insynuacje. Jeśli nie jesteś zadowolony z pracy lub zastanawiasz się nad zmianą zawodu, skorzystaj z narzędzi wspomagającymi zmianę. To uratowało tysiące ludzi przed podejmowaniem złych decyzji dotyczących kariery i pozwoliło im dokonywać mądrych wyborów. Aby odnieść sukces w pracy, jedną z wielu rzeczy jakie musisz zrobić jest to, że musisz być osobistym strażakiem płomieni słów, zanim zaszkodzą lub nawet zniszczą Twoją reputację i karierę.

Lista z serii dziewięciu „zakazów” Chucka Bentley’a „Czego nie mówić w pracy”:

  1. „Szczerze mówiąc …”

Za każdym razem, gdy rozmówca zaczyna zdanie od tego stwierdzenia, odbiorca komunikatu zastanawia się, czy to co rozmówca mówił wcześniej było szczere. Te słowa budzą niepokój, ponieważ odbiorca zastanawia się, czy rozmówca w przeszłości był szczery lub czy uczciwy będzie w każdej sytuacji w przyszłości.

Lepiej jest faktycznie stwierdzić co masz do powiedzenia dobierając innych słów. Nie dasz powodów do wątpliwości co do Twojej szczerości.

  1. „To nie mój problem …”

Zanim większość z nas wejdzie na stanowisko pracy, rozmawia o tym, jakie będą nasze obowiązki. Wygłaszanie ogólnych stwierdzeń o tym, czego nie zrobisz, oznacza, że nie jesteś graczem zespołowym i nie masz elastycznego podejścia. W przypadku prośby, która może nie być częścią twojego oficjalnego opisu stanowiska, lepszym rozwiązaniem jest przekierowanie do osoby, która zajmuje się tym problemem.

Dobra odpowiedź brzmi: „Pomogę ci dotrzeć do osoby, która się tym zajmuje”.

 

  1. „Ale zawsze robiliśmy to w ten sposób …”

Opieranie się zmianom bez ważnego powodu może udaremnić przychylność każdego pracodawcy lub przełożonego. Celem projektu lub inicjatywy jest przyniesienie korzyści firmie, a nie pielęgnowanie starych wzorców lub systemów. W obliczu zmiany, która nie ma dla ciebie sensu, staraj się najpierw zrozumieć.

Zadawaj pytania typu: „Jaka jest długoterminowa strategia tego planu? Pomóż mi zrozumieć, dlaczego jest to lepsze od systemu, którego używamy.”

 

4. „Mogę się mylić, ale …”

Zostałeś zatrudniony, ponieważ ktoś liczył, że jesteś odpowiednią osobą do tej pracy. Nie podcinaj gałęzi, na której siedzisz przedstawiając swoje pomysły jako możliwy błąd. Podejdź do swojej pracy z pewnością. Zwroty typu „być może powinniśmy spróbować” lub „myślę” nie są tak silne, jak „uważam, że jest to dobre podejście”. Oczywiście musisz odrobić swoją „pracę domową”, aby dać swoją opinię z tą pewnością, ale po tym działaj śmielej.

 

  1. „Nienawidzę tej firmy …”

Często zdarza się, że pracownicy skarżą się na swoją firmę lub swoich szefów, gdy mają chwilę do bycia razem. Ale uwierzcie mi, te słowa zawędrują do przełożonych i nigdy nie będziesz wiedział jakim kanałem. Te uczucia będą się mnożyć szkodząc kulturze i koleżeństwu, a nawet Twojemu dalszemu zatrudnieniu.

Jeśli naprawdę nienawidzisz swojej pracy, zastanów się nad zmianą kierunku kariery zawodowej. Mogę pomóc Ci lepiej zrozumieć, jakie zajęcie pasuje do Ciebie lepiej. Pamiętaj jednak, że ludzie których oczerniasz będą wyznaczać zadania dla Ciebie. Kiedy inni mówią źle o firmie, idź po kawę. Bądź roztropny i trzymaj język za zębami.

 

  1. „To niemożliwe …”

Jeśli Twoja pierwsza reakcja to pewność, że nie da się tego zrobić mam nadzieję, że masz wiele badań, aby to poprzeć. Nigdy nie mów szefowi, że tego nie zrobisz, bo on przychodzi właśnie do Ciebie, bo wie, że rozwiążesz jego problem. Ty jesteś od rozwiązywania jego problemów. Podejmij wyzwanie polegające na przemyśleniu trudnego zadania, aby zobaczyć co można zrobić.

W obliczu prawie niemożliwego zadania dobrą odpowiedzią jest „Ciekawe, przyjrzę się temu”, a następnie ustalić rozsądny termin, w którym możesz złożyć raport, aby mieć czas na zastanowienie się nad wyzwaniem.

 

  1. „Nie mam teraz czasu …”

Zbyt wielu ludzi w miejscu pracy prezentuje kłującą osobowość co sprawia, że współdziałanie z nimi jest uciążliwe.

„Nie teraz” jest frustrującą odpowiedzią, ponieważ pozostawia szefa zastanawiającego się, kiedy projekt może ruszyć do przodu. Możesz być w trakcie czegoś ważnego, ale zamiast wyłączać komunikację, lepszym rozwiązaniem jest ustalenie konkretnego czasu na rozwiązanie tego problemu.

Lepiej daj rękojmię, że dbasz o swoje zobowiązania i działasz z planem.

 

  1. „Nie mów, że usłyszałeś to ode mnie …”

Nie jestem pierwszą osobą, która pisze o bolesnym wpływie plotek na reputację. Ostatecznie, jeśli jesteś osobą, która niszczy ludzi, gdy tylko opuszczą pokój, Twoja reputacja również zostanie zniszczona, ponieważ nikt nie może Ci ufać i każdy będzie widział jak to Ty plotkujesz o nim. Plotki są grzechem, który niszczy reputację, harmonię i jedność – rzeczy niezbędne do osiągnięcia celów jako zespołu.

 

9. „NIE”*

* Jest to kwalifikowane nie, ponieważ czasami będziesz musiał zająć stanowisko.

Jako chrześcijanie musimy powiedzieć „nie” nielegalnym działaniom, pokusom plotkowania. Ale tego rodzaju „NIE”, którego należy unikać w pracy, to takie w którym odmawiasz pracy, którą daje ci przełożony – mając do tego pełne prawo.

Autor: Chuck Bentley

Dziś coraz więcej pracowników potrzebuje, aby od razu zatrudnić mu kierownika, aby pilnował co on robi. Mówiąc „NIE” zajmujesz pozycję akceptując rzeczywistość, w której ktoś inny wykorzystuje część twojej roboty. Ciekaw jestem Twojej opinii i komentarza. Jeśli potrzebujesz pomocy w dopasowaniu Twojego dziecka do odpowiedniej dla jego potencjału szkoły czy studiów lub chcesz sprawdzić swój potencjał zawodowy i dowiedzieć się w jakim zawodzie będziesz się czuć jak ryba w wodzie, zostaw proszę komentarz

 

wypalenie zawodowe, testy kompetencji zawodowych, kompas kariery

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.